Biotop Dennis




Velkommen til min Biotop


 

Billede er taget en stille morgen efter frosten er smeltet en tidelig dag i januar.

Jeg har valg lige nøjagtig, dette område da det har en helt speciel betydning for mig. Da jeg har delt mange oplevelser med gode jagt kammaratet, men helt særlig de minder jeg har sammen med min børn.

Dette område har en rekreativ effekt på mig da, jeg ynder at sidde ude i naturen og betragte de mange forskellige indtryk den byder på. Et sted hvor jeg kan koble af i en ellers så travl hverdag.

Men det er også en del af en habitat hvor der et rigt dyreliv og en jagtområde hvor jeg har nedlagt en bla. råvildt, kronvildt og ræv. Men de fleste dyr jeg har skudt her er nok med mit kamera.

JA... hvis du ikke har gennemskuet det så er jeg jager med stort J.... de fleste af mine fritidsinteresser omhandler noget som jeg kan realiter til jagt. OG inde at du kommer med dine fordomme omkring at jæger generelt er lystmorder af uskyldig dyr, så lyt lige en gang.

Grunde til at jeg er jæger er for at nyde naturen og pleje den, men også at bruge naturens spisekammer, det vil sige skyde dyr for deres kød, jeg har ikke den store interesse i trofæet, men de kød der kan ligge i min fryser. men også at samle svampe og andet spiseligt fra naturen. Men også at lære min børn omkring hvor maden hvor maden reelt kommer fra og at vi skal pleje nature for at kunne beholde den i fremtiden.

Og JA... jeg skyder ræve og andet vildt der gør skade på den naturlige bestand der er af klovbærende vil, men dette er af flere grunde. jeg vil gerne fremme bestanden af råvildt i mit område, samt fasaner og ænder, hvilket er på menuen ved ræven. Men det er også fordi at ræve og mårhund har båret rundet på en delt farlige sygdomme. Bla. Rævens bændelorm som kan være dødelig for mennesker.




                                               Fuglekongen, Danmarks mindste fugl 



    
Billede er tage en morgen i Januar, hvor jeg sidder i mit tår og venter på kronvildt, hvor denne lille kongefugl kom forbi. Kongefugl

Fra min Biotop kunne jeg observere flere tusinde grågæs komme ind over land, inde at de skal ind og finde føde på land. Grå gåsen





Her til morgen var der en Ræv som var i gang med at muse (finde føde). Det er en ung handræv.

I daglig tale vil den blive kaldt en moseræv, grundet de sorte aftegninger på benene og i hovedet, de lever som oftest i mose områder. Men som oftest ser man den almindelig røde ræv med hvide aftegninger 


 Regnorm, Stor regnorm er almindelig udbredt i Danmark


Kuglebille.. En art af bænkebider
Lille bærtæge Vi fandt denne lille tæge under et par gren som var gået i forrådnelse..














Bænkebider, viste du godt at dette ikke er et insekt, men et krebsdyr, da den har gæller og lever i fugtige områder


Stor rovedderkop (Dolomedes fimbriatus)
Tudse , som er i dvale her i den kolde årstid






Kommentarer

  1. Hej Dennis - jeg er spændt på at følge med på din biotop - det ser ud til at være en dejlig plet. Måske kunne du lægge en kortskitse over området op? Er det en mark eller en eng jeg kan se på fotoet? Og er det omgivet af skov eller et levendehegn?
    Flot foto af fuglekongen - hvilke andre dyr og planter finder du på din biotop?
    Vh Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ida
      Der er faktisk et koordinat som du kan følge inden du går ind i selve bloggen

      Slet
    2. Ja, det kan jeg godt nu, tak ;-)

      Slet
  2. Hej Dennis - var lige forbi igen - mon der snart er nyt fra din biotop? 10 planter og lidt flere dyr (måske nogle hvirvelløse?) samt 2 pædagogiske aktiviteter på biotopen - se opgaven her: https://natur-miljoe-udeliv.blogspot.com/search/label/Biotopopgave-net
    God weekend!
    Ida

    SvarSlet
  3. Hej Dennis - sikke en masse spændende dyr du har på din biotop. Vil du overveje at lave de næste indlæg fra din biotop i nye indlæg, tak? Vi er bekymrede for at overse noget, når I skriver videre i 'gamle' indlæg...
    Vh Ida

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

MIN BIOTOP- Magda